Saturday 6 August 2011

serba tak kena

macam mana kita nak tahu keputusan yang kita buat sebenarnya betul ke tidak???


aku tak tahu samada betul ke tidak apa yang dah aku buat ni. aku tahu tak sepatutnya ada rasa kesal hadir dalam diri setelah kita buat sesuatu keputusan. tapi aku tak mampu menidakkan rasa tersebut apatah lagi bila terasa keputusan itu sebenarnya mengheret aku ke keadaan yang sama seperti dulu. sepatutnya aku belajar daripada kesilapan semalam.


peluang kedua tidak seharusnya diberikan kepada orang yang tidak tahu menghargai. sepatutnya aku tak terlalu mudah mempercayai kata-kata yang dizahirkan oleh insan yang sebelum ni banyak melukakan hati aku. bila dah sedar, baru lah terasa menyesal.


sangat penat untuk memahami orang yang mementingkan diri sendiri. mungkin ada baiknya aku berundur daripada semua ni sebelum terlajak lebih jauh lagi.


Ya Allah... berilah aku petunjuk untuk meleraikan segala kekusutan ini... pimpin aku ke jalan lurusMu... jangan Kau lalaikan aku dan biarkan aku terbabas dari landasanMu... kuatkan hatiku ya Allah untuk menempuhi segala dugaan ini... hanya padaMu aku memohon dan berserah... amin ya rabbal alamin...

No comments:

Post a Comment