Saturday 9 July 2011

sakit itu penghapus dosa

bismillahirrahmanirrahim... assalamualaikum...



Tidaklah seorang muslim tertimpa suatu penyakit dan sejenisnya, melainkan Allah akan mengugurkan bersamanya dosa-dosanya seperti pohon yang mengugurkan daun-daunnya”.
(HR. Bukhari no. 5660 dan Muslim no. 2571).



mukadimah dgn hadis la...sbb xtau nak start dr mn... hahaha....



2 mlm berturut2 aku tido kat lab... oncall mlm... mlm kelmarin aku yg keje... mlm smlm housemate aku lak yg keje... 2 hari bturut2 kerja semasa org laen tgh syok melayan mimpi... xpe2... keje kan ibadah... ikhlaskan hati ye...



yg sbnrnya aku ni bkn nye kuat sgt pon nak keje kuat2, berturut2 lak tuh... da agak dah msti ade somthg akan jadi nnti...



skrg ni da nmpk dh... tara... 


xboleh nak celik luas2.. ngntok+bengkak...

ni la akibat drpd basuh tgn xbersih... BERSIH??? ni bkn bersih demonstrasi tu ye.. hahaha



td pegi klinik... doktor ckp ni namanye timbil... nama saintifiknya hordeolum... mcmn boleh kena??? org tua2 selalu ckp sbb mengintai org kan... xde maknenye aku nk menskodeng org... skodeng kuman adela... hehe... yg sbnrnye salah diri sndiri jgk... basuh tgn xcuci... pastu adela tertenyeh2 mata secara xsengaja...




lepas ni kena lebih concern pasal hygiene la... pastu kena habiskan antibiotik...



mcm perli je tulis habiskan kat antibiotik tuh...sbr jela


mata ini sgt gatal sbnrnye... nak je aku garu tenyeh2 sekuat hati... tp takot lak jd makin teruk... sbr jela... da pukul 11 neh... perlu tido... slmt mlm dunia... bubye...

No comments:

Post a Comment